Extreme pijn aan mn neus na 3mmc

Ricoo

Experimenterende gebruiker
Beste Drugsforum,

Ik heb laatst voor t eerst ik 6 maanden weer eens 3mmc gedaan alleen brandde t zo extreem achterin mn neus (echt achterin waar t naar beneden gaat naar je mond/keel) dat ik vrijwel direct na t snuiven mn neus moest spoelen omdat t niet te doen was.

Tuurlijk brand t normaal ook als een gek en springen de tranen regelmatig in mn ogen. Dit had ik nog nooit mee gemaakt. De afgelopen 6 maanden heb ik wel een periode coke gebruikt zo’n 9 a 10 keer allemaal weekenden achter elkaar… en de laatste maand een aantal keer speed. Hierbij had ik verder geen problemen.

Nu heb wil ik sowieso mijn drugs gebruik verminderen en heb ik over 5 weken een festival staan waar ik wel weer zou willen gebruiken. Zal deze branderigheid na 5 weken rust verminderd/weg zijn en weer “normaal” zijn?

Tuurlijk snap ik dat het voor anderen lastig is hier een antwoord op te geven, maar ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen!
 

Nathaniel

Wijs gebruiker
Tja het hersteld wel maar op de lange termijn loopt de schade stapje voor stapje toch echt wel op met de jaren is mijn ervaring.
 

Bengozy

Bewuste gebruiker
Beste Drugsforum,

Ik heb laatst voor t eerst ik 6 maanden weer eens 3mmc gedaan alleen brandde t zo extreem achterin mn neus (echt achterin waar t naar beneden gaat naar je mond/keel) dat ik vrijwel direct na t snuiven mn neus moest spoelen omdat t niet te doen was.

Tuurlijk brand t normaal ook als een gek en springen de tranen regelmatig in mn ogen. Dit had ik nog nooit mee gemaakt. De afgelopen 6 maanden heb ik wel een periode coke gebruikt zo’n 9 a 10 keer allemaal weekenden achter elkaar… en de laatste maand een aantal keer speed. Hierbij had ik verder geen problemen.

Nu heb wil ik sowieso mijn drugs gebruik verminderen en heb ik over 5 weken een festival staan waar ik wel weer zou willen gebruiken. Zal deze branderigheid na 5 weken rust verminderd/weg zijn en weer “normaal” zijn?

Tuurlijk snap ik dat het voor anderen lastig is hier een antwoord op te geven, maar ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen!

Of het was geen 3mmc of je hebt te hard gesnoven en de holtes tussen je neus/keel/mond/oor zijn geirriteerd. Wij kunnen dat niet ruiken maat.
 

Bengozy

Bewuste gebruiker
Ik heb op advies van een forummember een aantal jaar geleden mijn snuifgedrag veranderd. Je hoeft substanties niet hard te snuiven. Het is de bedoeling dat het op wordt genomen door je neusslijmvlies. Dus poeder hoef je maar zachtjes te snuiven. Ik weet niet hoe je de 3mmc tot je hebt genomen en hoe hard je hebt gesnoven maar dat kan er aan bijdragen.
 

Damius

Bewuste gebruiker
Beste Drugsforum,

Ik heb laatst voor t eerst ik 6 maanden weer eens 3mmc gedaan alleen brandde t zo extreem achterin mn neus (echt achterin waar t naar beneden gaat naar je mond/keel) dat ik vrijwel direct na t snuiven mn neus moest spoelen omdat t niet te doen was.

Tuurlijk brand t normaal ook als een gek en springen de tranen regelmatig in mn ogen. Dit had ik nog nooit mee gemaakt. De afgelopen 6 maanden heb ik wel een periode coke gebruikt zo’n 9 a 10 keer allemaal weekenden achter elkaar… en de laatste maand een aantal keer speed. Hierbij had ik verder geen problemen.

Nu heb wil ik sowieso mijn drugs gebruik verminderen en heb ik over 5 weken een festival staan waar ik wel weer zou willen gebruiken. Zal deze branderigheid na 5 weken rust verminderd/weg zijn en weer “normaal” zijn?

Tuurlijk snap ik dat het voor anderen lastig is hier een antwoord op te geven, maar ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen!
Over vijf weken is de spulleboel in je neus echt wel weer hersteld normaliter. Maar als je rommel naar binnen hebt gesnoven die de veroorzaker is, en je dezelfde rommel over vijf weken weer snuift, tja, dan weet je hoe laat het is. Laat je spul vooral even testen zodat je weet wat je snuift.

En een alternatief om je neusslijmvlies te beschermen is het slikken van een bommetje. Maar hiervoor geldt hetzelfde: als de input niet goed is, wordt de output dat ook niet.
 

Neo-Shulginist

Badass junkie
Beste Drugsforum,

Ik heb laatst voor t eerst ik 6 maanden weer eens 3mmc gedaan alleen brandde t zo extreem achterin mn neus (echt achterin waar t naar beneden gaat naar je mond/keel) dat ik vrijwel direct na t snuiven mn neus moest spoelen omdat t niet te doen was.

Tuurlijk brand t normaal ook als een gek en springen de tranen regelmatig in mn ogen. Dit had ik nog nooit mee gemaakt. De afgelopen 6 maanden heb ik wel een periode coke gebruikt zo’n 9 a 10 keer allemaal weekenden achter elkaar… en de laatste maand een aantal keer speed. Hierbij had ik verder geen problemen.

Nu heb wil ik sowieso mijn drugs gebruik verminderen en heb ik over 5 weken een festival staan waar ik wel weer zou willen gebruiken. Zal deze branderigheid na 5 weken rust verminderd/weg zijn en weer “normaal” zijn?

Tuurlijk snap ik dat het voor anderen lastig is hier een antwoord op te geven, maar ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen!
Heb je een drukkend gevoel in je gezicht (rond het voorhoofd en de ogen), en/of misschien pijn als je voorover bukt?
 

JohnGalt

Bewuste gebruiker
Twee vragen die bij mij opkomen:
1. Was het getest als 3MMC ? Want je kunt het al vrij lang niet meer vinden en krijgt andere troep geleverd.
2. Hoe goed heb je de kristallen gecrusht?
 

Ricoo

Experimenterende gebruiker
Twee vragen die bij mij opkomen:
1. Was het getest als 3MMC ? Want je kunt het al vrij lang niet meer vinden en krijgt andere troep geleverd.
2. Hoe goed heb je de kristallen gecrusht?
1. Het was niet getest als 3MMC, maar was zeker een stof uit te cathion groep kwa geur etc.
2. Crystallen had ik goed gecrushed, zodat t echt een fijn poeder werd.

Geef mn neus nu wel 5 weken rust en op mn festival over 5 weken gebruikt ik waarschijnlijk 4MMC (laat het dan testen, maar uit eerdere tests kwam wel dat t 4MMC zonder vervuilingen was). Hopelijk bijt dit ietsje minder

Zal ook minder hard snuiven, normaal deed ik t altijd gewoon via punten. Maar laatst via een snuifbuisje en kwam het daardoor waarschijnlijk ook dieper in m’n neus.
 

Neo-Shulginist

Badass junkie
Na het spoelen van mn neus wel heel erg ja
Dan heb je sinusitis: een ontsteking aan de voorhoofdholtes.

Dat kan veroorzaakt worden door snuiven. Eerlijk gezegd vind ik dat je ook best vaak gebruikt. Dan is de kans op dit soort gezondheidsrisico's groot. Maar als je zo vaak blijft gebruiken dan zal dit slechts het begin zijn van een lange lijst aan klachten die je kunt krijgen. Dus nu even pas op de plaats: je zult je drugsgebruik moeten pauzeren.

De voorhoofdsholteontsteking zou vanzelf over moeten gaan. Maar als je nou heel erg last krijgt van een drukkend gevoel of pijn aan je gezicht dan kan je het best even naar de huisarts. Die kan eventueel een antibioticakuur voorschrijven en/of corticosteroïden om de zwelling tegen te gaan.

Of je over 6 weken weer kunt snuiven hangt af van hoe de ontsteking geneest. Als je toch gaat snuiven met zo'n ontsteking dan kan die zich uitbreiden naar andere holtes, en ook naar je oren. Dus dat is niet best.
 

Neo-Shulginist

Badass junkie
Maar laatst via een snuifbuisje en kwam het daardoor waarschijnlijk ook dieper in m’n neus.
Veel mensen gebruiken een snuifbuisje verkeerd. Die zijn niet bedoeld om mee in de neus te gaan, maar wel om op de neus te plaatsen. Daarom hebben die buisjes ook zo'n bolling aan een kant. Kijk maar:


img_9024.jpeg

Om dezelfde reden is het niet zo slim om snuifbuisjes te maken van papier of van rietjes. Daarmee ga je in de neus, en het slijmvlies is daar maar één laagje cellen dik. Daarom kunnen drugs er dus ook zo makkelijk doorheen. Maar met de rand van papier of plastic steek je ook gemakkelijk door het slijmvlies heen. Daar krijg je bloedingen van.

Vanwege de bloeding moet je snuifbuisjes ook NOOIT delen met anderen. Je kunt daar SOA's zoals hepatitis van oplopen.
 
Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Daarnaast irriteren drugs ook gewoon het slijmvlies. Bij herhaaldelijk snuiven gaat dat meestal kapot. Zeker cocaïne is goed in het slopen van je neusslijmvlies. Die drug verkrampt de haarvaten waardoor weefsels afsterven. Dat herstelt zich wel weer, als je op tijd stopt en dan gestopt blijft tot het neusslijmvlies geheeld is.
 

Ricoo

Experimenterende gebruiker
Dan heb je sinusitis: een ontsteking aan de voorhoofdholtes.

Dat kan veroorzaakt worden door snuiven. Eerlijk gezegd vind ik dat je ook best vaak gebruikt. Dan is de kans op dit soort gezondheidsrisico's groot. Maar als je zo vaak blijft gebruiken dan zal dit slechts het begin zijn van een lange lijst aan klachten die je kunt krijgen. Dus nu even pas op de plaats: je zult je drugsgebruik moeten pauzeren.

De voorhoofdsholteontsteking zou vanzelf over moeten gaan. Maar als je nou heel erg last krijgt van een drukkend gevoel of pijn aan je gezicht dan kan je het best even naar de huisarts. Die kan eventueel een antibioticakuur voorschrijven en/of corticosteroïden om de zwelling tegen te gaan.

Of je over 6 weken weer kunt snuiven hangt af van hoe de ontsteking geneest. Als je toch gaat snuiven met zo'n ontsteking dan kan die zich uitbreiden naar andere holtes, en ook naar je oren. Dus dat is niet best.
Ik ga mijn drugsgebruik zeker inperken en neem voorlopig een pauze. Bedankt voor je antwoord
 

Ricoo

Experimenterende gebruiker
Dan heb je sinusitis: een ontsteking aan de voorhoofdholtes.

Dat kan veroorzaakt worden door snuiven. Eerlijk gezegd vind ik dat je ook best vaak gebruikt. Dan is de kans op dit soort gezondheidsrisico's groot. Maar als je zo vaak blijft gebruiken dan zal dit slechts het begin zijn van een lange lijst aan klachten die je kunt krijgen. Dus nu even pas op de plaats: je zult je drugsgebruik moeten pauzeren.

De voorhoofdsholteontsteking zou vanzelf over moeten gaan. Maar als je nou heel erg last krijgt van een drukkend gevoel of pijn aan je gezicht dan kan je het best even naar de huisarts. Die kan eventueel een antibioticakuur voorschrijven en/of corticosteroïden om de zwelling tegen te gaan.

Of je over 6 weken weer kunt snuiven hangt af van hoe de ontsteking geneest. Als je toch gaat snuiven met zo'n ontsteking dan kan die zich uitbreiden naar andere holtes, en ook naar je oren. Dus dat is niet best.
Wil ik hier wel nog over zeggen dat deze frequentie van gebruik zeker niet standaard voor mij was. Met de coke liep t een beetje uit de hand, maar daar ben ik nu 1,5 maand vanaf. De speed laat ik nu ook achterwege. Voor deze periode was mijn gebruik meer onder controle en bleef het bij 1 (soms 2) keer per maand. Geen excuus, maar voor nu wel een goede herinnering om beter op mezelf te letten.
 

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wil ik hier wel nog over zeggen dat deze frequentie van gebruik zeker niet standaard voor mij was. Met de coke liep t een beetje uit de hand, maar daar ben ik nu 1,5 maand vanaf. De speed laat ik nu ook achterwege. Voor deze periode was mijn gebruik meer onder controle en bleef het bij 1 (soms 2) keer per maand. Geen excuus, maar voor nu wel een goede herinnering om beter op mezelf te letten.
Ja, wees niet te streng voor jezelf. Ik denk dat bijna iedereen dit wel heeft met speed of coke. Het zijn gewoon heel verslavende middelen omdat ze je motivatie hacken. Daarmee wekken de middelen hun eigen zin op. Daar kan je zelf verder niet zoveel aan doen. Maar je kunt er wel voor zorgen dat je vaak genoeg je zucht negeert en dat je in plaats van snuiven iets anders gaat doen.
 
Bovenaan