Hoofdpijn tijdens XTC trip

TheOrdinary

Newbie
Hi allemaal, ik lees al een tijdje mee hier omdat ik zo’n 2 jaar geleden voor het eerst xtc geprobeerd heb (vrouw, 1m65, 70 kilo) en dat een hele bijzondere en leuke ervaring was en ik vaker xtc wil nemen op feestjes maar ik me graag goed inlees.

Die eerste keer had ik een kwartje genomen van een pil die 150mg bevatte. Het duurde heel lang voor ik iets ging voelen, zo’n 1,5 uur, maar daarna was het heel erg leuk.

Zo’n 5 maanden later had ik weer een feestje en toen heb ik denk ik de fout gemaakt om een te lage startdosis te nemen (dat eerdere kwartje van 150mg was ook al best weinig) en daardoor teveel bijgepakt gedurende de avond. Denk dat ik over de hele avond iets meer dan een hele pil op had. Heb toen zelfs de fout gemaakt toen onze eigen voorraad op was om iets van iemand op het feest aan te nemen - iets waar ik me meteen slecht over voelde. Ook heb ik toen mijn lip opengebeten door stijve kaken. Ik ging af en toe echt klappertanden. Daar schaamte ik me een beetje voor. Het was een leuke avond maar ik had het gevoel dat ik over mijn grens was gegaan dus ik keek er met gemengde gevoelens op terug (ik ben nogal een controlfreak, misschien juist ook waarom af en toe xtc enorm fijn is). Ik kreeg die avond ook enorme last van hoofdpijn, al tijdens de trip. De hoofdpijn heeft zeker tussen de 12 en 18 uur aangehouden en bij thuiskomst maakte ik me daar veel zorgen over. Ik ben best een overdenker.

Na dit feestje een lange pauze vanwege zwangerschap en borstvoedingsperiode. Afgelopen mei weer mijn eerste feestje. Heel spannend, wilde het anders aanpakken dan de laatste keer. Pillen getest op 160 a 180mg en begonnen met 1/3 pil. Dit was een fijne startdosis en toen over de de gehele avond ietsjes meer dan een gehele pil genomen. Gelukkig bleef mijn mond dit keer heel en voelde het alsof ik het goed onder controle had en heb enorm genoten van de avond. Ik kreeg alleen wel weer last van die enorme hoofdpijn tijdens de trip, dat het er gewoon doorheen kwam. Omdat ik het de keer ervoor ook had schrok ik er dit keer minder van, maar het was alsnog niet fijn 🤯. Ik maak me toch zorgen over de hoofdpijn omdat ik veel lees dat hoofdpijn een symptoom van oververhitting of serotoninesyndroom kan zijn.

Van tevoren eet ik een goede maaltijd, uurtje van tevoren vaak nog wat kleins. Tijdens het gebruik drink ik water, de laatste keer had ik de uren voor de xtc ook 3 alcoholische drankjes op (weet dat het niet heel slim is, maar daardoor kon ik wat beter relaxen en dat helpt me dan er goed in te komen). Wat zou nou die hoofdpijn kunnen zijn? Is dat gewoon een te hoge dosering? Of kan het ook gewoon zijn dat het veroorzaakt wordt door mijn kaakspanning die doortrekt als een soort spanningshoofdpijn? Ik ben sowieso gevoelig voor hoofdpijn, ook in het normale leven. Omdat het nu al 2 keer zo enorm aanwezig was vraag ik me toch af hoe dat kan. Nu mijn volgende feestje (TML) eraan komt hoop ik dit te kunnen voorkomen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: ljuv

ljuv

DF-koningin
Ik herken dit niet van mezelf of mijn omgeving! Wel vervelend zeg… Wellicht dat het iets met je cyclus te maken kan hebben? Ik ben in de periode voor m’n menstruatie sowieso erg gevoelig voor hoofdpijn namelijk. Maar vanuit m’n xtc of mdma gebruik heb ik die ervaring niet en dus ook niet vaker gehoord, sorry!

Qua dosering klinkt het of je goed zit. Wel iets hoger dan de vuistregel (1+0,5 keer lichaamsgewicht in mg) maar dit is per persoon anders. Zelf zit ik met 5 cm en kilo meer rond dezelfde dosis als jij voor een ideale trip. Wellicht helpt het om maximaal 1 keer bij te nemen… Qua ervaring zou dat niet veel verschil moeten maken, dus is misschien het proberen waard?

Bovenaan