Nu kunnen we met zijn allen het cbr gaan uitschelden omdat deze niet doen wat je gewild had....kijk eens ergens anders heen.
Ik heb me altijd het hoe en waarom afgevraagd met dergelijke zaken.
Opstelten was niet bepaald een wijs heerschap, maar in sommige gevallen had hij gelijk.
Waar gaat het om in dit draadje, ik neem aan het volgende.
In het kort
Er zijn stoffen die de rijvaardigheid nadelig beïnvloeden. Punt.
Hiervoor zijn grenswaarden vastgesteld. Niet zomaar, maar na gedegen onderzoek. Punt.
De een kan beter tegen een zekere stof dan de ander, maar grenzen moeten er zijn. Logisch.
Laten we wel wezen.
Het gaat niet alleen om de dader.
Het gaat ook om de ander, iemand die de pech had om nou net op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats te zijn. Daar gaat het om! Die ander!
Wat je jezelf aandoet, is jouw zaak, maar die ander!
Het cbr is er niet om mensen een oor aan te naaien. Nee. Zij zijn er ook om die ander zo mogelijk in bescherming te nemen voor iemand die domweg minder, of helemaal niet meer kan rijden. Punt.
Daar kunnen we het niet mee eens zijn, maar zo ken ik wel meer zaakjes die anders zouden kunnen of moeten..
En ja. Dat is even jammer, je moet wat regelen, want op jouw avondje uit heb je iets ingenomen, wat maakt dat je een taxi oid zult moeten bestellen. Kost extra geld maar de ramp is pas echt niet meer te overzien, als je die ander in een rolstoel gereden hebt. Dat wil je echt niet meemaken. Ik zei al eens eerder, ga eens op de publieke tribune van de politierechter zitten en je zult je verbazen. Echt waar....