Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik vind het een lastige om helemaal te snappen, maar het perspectief is wel interessant. Uiteindelijk bepaalt mijn denken en voelenAls je nooit ergens heen gaat, ben je altijd thuis.
Zijn er meer die dit zien, naast @_shikantaza? Of wordt dit als nonsens gezien? Of niet begrepen? Geen oordeel.
Het is het mooiste wat er is om ver van huis denken te zijn, heimwee te hebben en je dan te realiseren in werkelijkheid nog steeds thuis te zijn, altijd thuis te zijn geweest en nooit ergens anders dan thuis te kunnen zijn. Alleen in je fantasie kun je ergens anders heen gaan dan waar je bent.
Het is het mooiste wat er is om ver van huis denken te zijn, heimwee te hebben en je dan te realiseren in werkelijkheid nog steeds thuis te zijn, altijd thuis te zijn geweest en nooit ergens anders dan thuis te kunnen zijn. Alleen in je fantasie kun je ergens anders heen gaan dan waar je bent.
want als je altijd thuis bent (wat je bent), is er geen angst meer, geen heimwee, geen gebrek, etc.
Bedoel je dat de hele wereld je huis is en het niet uit maakt of je in Nederland, Noorwegen, VS, Spanje, Duitsland of Rusland bent ... overal is je huis want de wereldbol is moeder aarde en je huis?
Als ik het zo moet lezen;
Zo zie ik het niet. Verre van zelfs.
Ik heb veel landen gezien. En Nederland altijd als huisje gezien. Daar kon ik altijd terug, daar was de veilige haven. Letterlijk en figuurlijk.
Angst, heimwee, gebrek aan, verdriet, woede. Allemaal emoties die overal de kop op kunnen steken. Ook daar waar je je echt thuis voelt. Juist daar. Het komt namelijk van binnenuit.
Nee dat bedoel ik niet.Bedoel je dat de hele wereld je huis is en het niet uit maakt of je in Nederland, Noorwegen, VS, Spanje, Duitsland of Rusland bent ... overal is je huis want de wereldbol is moeder aarde en je huis?
Maar dat is zelfopgelegd.Als ik het zo moet lezen;
Zo zie ik het niet. Verre van zelfs.
Ik heb veel landen gezien. En Nederland altijd als huisje gezien. Daar kon ik altijd terug, daar was de veilige haven. Letterlijk en figuurlijk.
Emoties (en gedachten en percepties) komen door jou heen als wolken door de lucht.Angst, heimwee, gebrek aan, verdriet, woede. Allemaal emoties die overal de kop op kunnen steken. Ook daar waar je je echt thuis voelt. Juist daar. Het komt namelijk van binnenuit.
Daar heb ik respect voor, maar ook voor het feit dat mensen een ander inzicht in het leven hebben; dat kan je niet pushen. Ik vind het persoonlijk nogal vaag en een poging om diep te doen, puur om diep te willen doen.Mooie reactie!
Moet nu werken, ik reageer vanmiddag even uitgebreider.
Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen de waarheid hiervan inzien, want als je altijd thuis bent (wat je bent), is er geen angst meer, geen heimwee, geen gebrek, etc. Dan begin je vanuit vervulling en kun je vrij je liefde geven aan je ervaring, wat voor vorm die op het moment ook aanneemt.
Jij ontkent dat je altijd hier en nu bent? Ben je ook weleens ergens anders dan hier en nu?Daar heb ik respect voor, maar ook voor het feit dat mensen een ander inzicht in het leven hebben; dat kan je niet pushen. Ik vind het persoonlijk nogal vaag en een poging om diep te doen, puur om diep te willen doen.
Begrijp ik heel goed en natuurlijk is het voor mij soms ook lastig om te zien, want we zijn opgevoed met het idee dat wij in de wereld zijn, niet dat de wereld in ons is. Daarnaast heeft praktisch je gehele omgeving deze opvatting, de meesten tot hun dood. Dus iedereen om je heen bevestigd constant deze kijkwijze.Ik vind het een lastige om helemaal te snappen, maar het perspectief is wel interessant. Uiteindelijk bepaalt mijn denken en voelen
hoe ik besta. En mijn bewustzijn is altijd op dezelfde plek en nergens tegelijk. Het lastige voor mij is dat een reis, hoe kort of lang dan ook altijd inspanning van mij vereist. Daar wringt het in mijn ratio om te kunnen zeggen: New York is naar mij toegekomen.
Maar zit jij op een draaiende wereldbol, of jouw lichaam?Uiteindelijk zit ik op een draaiende wereldbol, die om een zon heen draait, die weer ergens anders omheen draait, en dat draait ook weer ergens om heen, enz enz. Dus in de ruimte van het universum is het één grote wirwar van beweging, zelfs als ik lig te slapen. En toch voelt het als rust en op dezelfde plek blijven. En dat is denk ik nog mijn ego die de denkwijze van jouw filmpje nog niet durft te omarmen![]()
Ik had als 40 jarige man op momenten hevige heimwee terug naar Nederland toen ik alleen door de States reed. Er waren momenten dat ik dacht: wat doe ik hier in godsnaam..."Alleen in je fantasie kun je ergens anders heen gaan dan waar je bent." resoneert dan weer wel. Ik heb als kind wel echt heimwee gehad. Dat ik bij een vriendje 2 straten verder ging logeren en in paniek raakte omdat ik naar huis wilde.
Zeker weten.Maar uiteindelijk lijden we puur door iets anders te willen dan we op dat moment zijn/voelen/willen/horen/proeven/ruiken/ondergaan.
Maar in je werkelijke ervaring bestaan deze plekken niet. Het zijn slechts percepties die we zelf betekenis geven middels onze gedachten.
Je bent nooit écht ergens anders geweest dan hier en nu.
Ik ben compleet nuchter.Denk jij dit echt of heb je wat middelen gebruikt?
Ik denk even checken op een DF forum haha.
Als het echt is: mooi dat je zo kan denken, en dat mag.
Ik geloof er echter niet in. Het klinkt mij te zweverig
Daar ga je al; jij maar denken dat jij het bent die daar ligt en iets moet..Ik lig hier en nu in bed maar moet straks toch echt naar de tandarts.
Nope, de tandarts komt naar jou toe.Ik lig hier en nu in bed maar moet straks toch echt naar de tandarts.
Deze overtuiging lijkt me vermoeiend om vol te houdenNope, de tandarts komt naar jou toe.
![]()
Tandzorg op locatie voor particulieren en instellingen | Tandarts aan Huis
Tandarts aan Huis biedt mondzorg op locatie voor particulieren en diverse typen (zorg)instellingen. ✓ behandeling in eigen omgeving ✓ alle reguliere tandzorg ✓ 37 jaar ervaring ✓ vergoed door verzekeraarsuwtandartsaanhuis.nl
All jokes aside:
Als je zegt "ik" moet naar de tandarts toe, bedoel je het lichaam waarmee je jezelf geïdentificeerd hebt.
Het is ook een enorm overtuigende hallucinatie. Ik trap er ook elke dag weer in.
Maar je gaat echt nérgens naartoe. We zitten hier voor eeuwig vast op dezelfde "plek".
Gelukkig kunnen we nog dromen dat we echt ergens anders heen kunnen gaan. Misschien is dat wel de reden van deze schijnbare wereld. But who knows. Nobody knows.
Als je denkt dat het vermoeiend is en iets om "vol te houden", forceer je het. Het is gelukzalig en wonderbaarlijk als je het van nature laat komen.Deze overtuiging lijkt me vermoeiend om vol te houden
Dat zeg ik, vermoeiend. Maar mooi dat je er iets aan hebt.Als je denkt dat het vermoeiend is en iets om "vol te houden", forceer je het. Het is gelukzalig en wonderbaarlijk als je het van nature laat komen.
Mensen willen dit niet. Tenminste, de meeste niet. Maakt niet uit. Het moment dat je het wel ziet zal ook nu zijn. Niemand heeft er alleenrecht op, het is van iedereen.
Tot die tijd mag je er van mij grapjes over maken wat je wilt.
Ik probeer enkel iets wonderbaarlijks te delen.
Iemand ontmoet die het ook ziet.![]()