Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Nezir zei:Maar wordt het ook wel gebruikt als biologisch afbreekbare kunststof?
nexus zei:Over esters gesproken: als je GHB met zichzelf laat reageren wordt er een ester polymeer gevormd dat als biologisch afbreekbare kunststof kan gebruikt worden. Laat ons hopen dat die stof erg populair wordt want de reactie is omkeerbaar...
nexus zei:Creatine is chemisch gezien een aminozuur (in de betekenis van heeft een aminegroep en een carbonzuurgroep). Als je Carbonzuren laat reageren met alcoholen krijg je esters.
Aphetamine is een amine en heeft geen zure groep. Als ik me niet vergis kunnen amines niet reageren met alcoholen. En als ik me wel moest vergissen toch zeker niet ter vorming van een ester.
(amfet)amines kunnen wel reageren met (carbon)zuren ter vorming van amides maar hierover ben ik tot nu toe nog niets tegengekomen in de context van amphetamines...
Reacties zien er generisch als volgt uit:
R-COOH + R'-OH -> RCOOR' + H2O (verestering)
R-NH2 + R'-COOH -> R-NH-CO-R' + H2O (amidevorming)
Over esters gesproken: als je GHB met zichzelf laat reageren wordt er een ester polymeer gevormd dat als biologisch afbreekbare kunststof kan gebruikt worden. Laat ons hopen dat die stof erg populair wordt want de reactie is omkeerbaar...
Nezir zei:Ik heb wel gehoord dat je een -zuur en een hydroxygroep kan toevoegen aan een of andere R-amine, maar ik heb me verder daar niet zo in verdiept, het kan wel mogelijk zijn alleen dat proces lijkt me veel te moeilijk, vooral omdat je de originele structuur van de bruikbare stof niet wilt verliezen.