Blijven hangen in een trip?

flash kieke

Wijs gebruiker
Ik hoor veel verhaaltjes van, ik ken een jongen en die denk dat hij een appelsien is en als hij iemand een appelsien ziet schillen dat die gek wordt en van die toestanden.En ook 1ne die denk dat hij super mario bros is en dat hij 3levens heeft in zijn leven en denkt dat hij in een spelletje zit.

En ook dat er iemand die is blijven steken van de speed of pillen , die elke dag zit te flashen(spacen) . :s

En zo hoor ik nog van die verhaaltjes.

Nu wil ik wel eens de waarheid horen of dat allemaal wel kan.

wat denk je zelf?
lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, tenzij die persoon al eerder last heeft gehad (of in de familie) met psychische stoornissen, maar zelfs dan...

Ik had eerst een keer dat ik zo vaag van de speed was dat ik er 4 dagen last van had. Ik dacht toen ook dat ik was blijven hangen. Ik geloof dus wel dat je er dagen na rare trekjes hebt of vaag dagen daarna.

Maar of je kan blijven hangen, ik weet het niet. :s

Ach, m'n vrienden zeggen vaak dak z'n blijven hangen van de wiet :')
Omdak rare verhalen zit te vertelle en woorden soms verkeerd zeg. Ma buh :D

Ja als grapje. Dat ze zeggen ben je blijven hangen of zo.

Maar of je nu echt kan blijven hangen van lsd of zo. Ik weet het niet.

MetaalKonijn zei:
Je kan een psychose oplopen.

En gaat dat over of is het blijvend? En uiteindelijk beland je dan in het gekkenhuis. Ik ken ook een gast die dacht eerst dat hij satan was. Echt lijp en hijzelf beseft er weinig van.

Hangt ervan af hoe ernstig de psychose is, als het niet zo ernstig is kan het nog teruggedraaid worden met veel rust en wat goede therapie en waarschijnlijk medicijnen. Dan kun je nog thuis blijven wonen. In ernstigere gevallen zal je waarschijnlijk worden opgenomen.

Maar er moet behoorlijk wat gebeuren voordat je een psychose wilt krijgen. Als je je heel rot voelt en je neemt lsd is die kans er mischien wel, dat toont alleen weer dat je drugs moet nemen als je je goed voelt. Maar als je mentaal stevig in je schoenen staat, zou je best lsd kunnen gebruiken zonder te blijven hangen.

Mensen met aanleg voor psychoses kunnen het krijgen door gebruik van LSD. Heb zelfs een keer bij Spuiten&Slikken een verhaal gehoord over iemand uit Amsterdam die na gebruik van LSD geen mensen meer met normale hoofden zag maar allemaal luciferkoppen.

De gedachte dat je kan blijven hangen weerhoud mij ervan om LSD te gebruiken. Ik denk dat ik het nog wel eens ga proberen, maar eerst wat meer over lsd te weten te komen

het valt wel mee je moet ook beginnen met een halve dan kan je hem makkelijker sturen. Als je dan het gevoel hebt Shit het gaat mis gewoon wachten tot de trip over is. Je hoofd slaat wel op hol je krijgt 10.000 gedachten te gelijk alleen dat kan je laten rusten door muziek op te zetten ofzo

Voordat ik het gebruiken zal zal ik eerst voldoende informatie willen hebben. Volgens mij is lsd een drugs met een lange gebruiksaanwijzing.

Voor paddo's eigenlijk nooit bang geweest, maar lsd hoor ik toch wel wat negatieve dingen.

Ik hoor natuurlijk ook vette tripverhalen over lsd, en trippen vind ik wel vet dus vandaar die interesse. Maar het niet gebruiken is een goed advies, althans voorlopig :D

dallandra zei:
mijn vriend heeft veel speed gebruiktt,en heeft daar nog wel elke dag last van,dat hij idd zit te spacen.

Ik ben eens 1dag blijven hangen door de speed, had 1 dag gratis mogen ''flashen''.En dan was het over, en voelde me helemaal hetzelfde wanneer ik nuchter was, en had geen last van vermoeidheid en zo de dagen ernaa.

flash kieke zei:
dallandra zei:
mijn vriend heeft veel speed gebruiktt,en heeft daar nog wel elke dag last van,dat hij idd zit te spacen.

Ik ben eens 1dag blijven hangen door de speed, had 1 dag gratis mogen ''flashen''.En dan was het over, en voelde me helemaal hetzelfde wanneer ik nuchter was, en had geen last van vermoeidheid en zo de dagen ernaa.

1 dag blijven hang is niks, dat is misschien wel normaal en dat is niet echt blijven hangen. Ik ben de volgende dag zeker nog vaag en helemaal als ik dan een jointje rookt. Ik ben ook wel eens vier dagen vaag geweest na de speed. En toen dacht ik; en nu? Zeker 2 dagen grote pupillen. Volgens mij moet je er echt mee oppassen bij langdurig gebruik.

als je aanleg hebt voor een psychose kan je dat naar boven krijgen door lsd

en als je echt te veel tript kan je ook wel een vertekend wereldbeeld enzo krijgen..

maar kdenk dat je wel kan zeggen dat lsd bij de veiligere drugs zijn, zolang je maar geen domme dingen doet in je trip..

en als je paddo's aankan, dan kan je wss ook wel een lsd-trip van hetzeflde kaliber aan

davie zei:
dallandra zei:
davie zei:
dallandra zei:

Een hoelang gebruikt hij nu geen speed meer?

sinds januari

10 maandan dat is best lang. En is er iets aan te doen of blijft dat zo. Is wel klote dan of is er al verbetering

idd, heb ook al eens 2 dagen gehad dat ik spacede, hetzelfde als dat je speed uitwerkt, en zo alleen dan 2 dagen lang dacht ook dat ik was blijven hangen ofzo.

je kan niet blijven hangen hoor.
Wat wel kan is door overmatig gebruik dat er beschadigingen in je hersenen zijn waardoor je rare dingen kunt zien of horen.

Ik ken persoonlijk wel een speedverslaafde welke nu 22 jaar is. Zijn vader verkocht speed per grammetjes aan heel onze gebuurte. Die jongen kreeg nooit zakgeld, maar gewoon speed zoveel die wilde.

Hij en zijn vader gebruiken meer dan 5gram per week, met uitschieters tot 7 of 8 gram. Aan zijn gedrag zie je echt wel dat er al redelijk wat kapot is.
Hij loopt agressief rond hele dagen en een normaal gesprek kan die niet meer voeren. Hij brult alsof hij midden in een voetbalmatch zit en knippert steeds met zijn ogen, alsof hij zeer nerveus is. Die gast en zijn vader slapen nooit meer dan 4 uur per dag, dus denk meer dat het blijven hangen daaraan te wijten is. :mrgreen:

Maar blijven hangen in tripmiddelen zoals paddo's lsd 2ci enz??
Nee hoor, bullshit

Ja ik weenie
ik ga zaterdag voor t eerst paddoe,
ik weetniet heb wel vaak gehoord dat je er in kan blijve hange, maar daar heb ik sgijt aan. Ik bedole je kan je daar wel druk ove gaan make, maar dan heb je alleen maar meer kans dat je t verneukt.

Ik heb wel bij xtc dat ik :rolleyes: de dag er op Zooooo wazig ben en melig,
maarn iet egt zo van uber spejs, ofja ligt er aan hoeveel ik heb gehad.. mrja ik vinde uitgaardag wel melig maar Niet rielekst als je moet voetballe ><!

dread_head zei:
Ja ik weenie
Ik heb wel bij xtc dat ik :rolleyes: de dag er op Zooooo wazig ben en melig,
maarn iet egt zo van uber spejs, ofja ligt er aan hoeveel ik heb gehad.. mrja ik vinde uitgaardag wel melig maar Niet rielekst als je moet voetballe ><!

wereu refhgdfs ufs sfiuw ehsif,
dsy reh eifgsauer gsor gshrbe
efhskisht ure ewrut dsfewr rhtbre, wert dsufoegsw waod ehfbw szofhe egrwis tre= fyesg ehfsi.

begrijpde wel?

Blijven hangen slaat werkelijk op in een psychose terecht komen. Naar mijn menig kan dit door alle drugs....
Het licht aan je persoon en wat je in je leven hebt meegemaakt.

Zelf heb ik met wiet al vaak op het randje gestaan. Je komt in je eigen kleine wereldje terecht...Je wereld word letterlijk heel klein.

Na 6 jaar smoken ondervond ik echt wel serieuse mallfunctions...

Zorg dat je jezelf een beetje leert kennen. Lieg jezelf niets voor want je bent hoe je bent en daar is niets mis mee...

Bij psychose kan je de realitiet niet meer aan od je wilthet gewoon niet.
Je gaat je eigen gefantaseerde wereld creëren. Je word vrij onbereikbaar. Om er uit te geraken moet je veel pijn doorworstelen . Zelfs in lichet vormen. Zorg dat je gevoelig bent en openstaat voor je gevoelens. Ze vertellen je alles wat je weten moet....

Maar het komt heus niet zo vaak voor hoor. Kijk hoeveel mensen hier trippen en nog altijd op een 'zinnige' :P Manier met hun leven omgaan.

Nederwiet biedt trouwens meer risico op psychose(shizofrenie) dan andere wiet. Omdat deze op een bepaalde manier gekweekt word en extra sterk(meer actieve bestandelen bevat)is.

Als je er gevoelig voor ben merk je dit zeker.....

Maar uiteidelijk leven we allemaal in een grote psychose die we maar al te graag de realiteit noemen.

Paddo's,....Lichten de sluier een beetje op en nemen je mee backstage, naar de plaats waar alles is wat het is....

De jongen zei:
Nederwiet biedt trouwens meer risico op psychose(shizofrenie) dan andere wiet. Omdat deze op een bepaalde manier gekweekt word en extra sterk(meer actieve bestandelen bevat)is.

Als je er gevoelig voor ben merk je dit zeker.....

Maar uiteidelijk leven we allemaal in een grote psychose die we maar al te graag de realiteit noemen.

Paddo's,....Lichten de sluier een beetje op en nemen je mee backstage, naar de plaats waar alles is wat het is....

hoe merk je dat dan als je gevoelig bent en je rookt een joint?

Van een joint zal je het niet merken. Wel als je echt verslaafd bent he(voor een redelijk lange periode)
Maarja , je moet er aanleg voor hebbe..
Bij mij werd alles me zo teveel. Had nergens geen zin in eigelijk. Wat zitte denken en denken en denken.....Nooit rust in men gedachtes. Een aantal keren ervaarde ik dat er in men hoofd discussies werden gevoerd waar het ik(ik dus) geen deel van uit maakte. Ik stond er gewoon buiten en kon het niet controleren...Had eigelijk alleen maar zin in weg te gaan van deze wereld. Naar een mooiere wereld. Kwas zeer emotioneel enzo...Heel lichtgeraakt....

Ja van dat allemaal.

Maar weinig mensen ervaren het zo denk ik :s Geen idee eigenlijk:)

ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst speed gebruikt en dat was een leuke ervaring
maar nu 4 dagen erna begin ik mij overal druk om te maken
zou dat betrekking kunnen hebben tot psyschose?

Nee hoor. Maak je maar geen zorgen.
Een psychose word meestal ook opgemerkt door de mensen in je omgeving.

Maar van een keertje speed ga je heus niet in een psychose terecht komen. Meestal komt een psychose voor bij mensen die in hun jeugd traumatische ervaringen hebben gehad. En het is toch wel een vrij traag proces wat meestal een hele tijd onopgemerkt blijft tot het zich sterker gaat uiten....

Dus denk nou allemaal niet te snel dat je een psychose hebt.
Ik probeer me zelf meestal te analyseren en objectief te bekijken enzo..
Het was echt zo het begin zo...

Sta gewoon ope voor jezelf :wave:

ow oke
dan zal het wel ergens anders aan liggen
:D
dus dan kan ik het gerust vaker gaan gebruiken
want het is goed spul:D

De jongen zei:
Van een joint zal je het niet merken. Wel als je echt verslaafd bent he(voor een redelijk lange periode)
Maarja , je moet er aanleg voor hebbe..

je kan het wel merken door een joint, maar da is enkel in heeeel uitzonderlijke gevallen (ik ken namelijk iemand die werkelijk begon te flashen toen ze een joint rookte, ze heeft nooit geen wiet meer aangeraakt)

en de meeste verhalen van psychoses zijn verzinsels, schrikmakerijverhalen verzonnen door de regering en verontruste ouders... maar er zijn wel bepaalde gevallen die door 1 keer psychoactieve drugs te gebruiken in een psychose kunnen komen...
flashbacks komen wat meer voor, en dat is toch ook een soort van tijdelijk blijven hangen (imo)

paar jaar geleden was er een reportage op telefacts over psychoten. een van die kerels rookte na maanden begeleiding etc terug een joint en kon weer van 0 starten om terug zijn normale leven op te pikken...

@rebel; dat zijn de negatieve kanten van speed, die duren zowat 10 langer als de positieve effecten ervan (neem volgende keer mdma, dan hebt ge nie zone afkick)

ja psychosen zijn volgens mij ook bijna altijd angstverhaalkes. en natuurlijk, jarenlang drugsgebruik tast uw persoonljikheid aan. maar daardoor zieje welke drugs goed is en niet. ik ben ook veranderd door al jarenlang aan stuk hallucinogenen te gebruiken maar ik vind en ben er zeker van dat ik een beter mens geworde ben. daarom blijdf ik hallucinogenen gebruike. andere drugs doe ik al veel minder want die zijn wel duideljik schadelijker.
ik heb al veel lsd genome. jaren aan stuk zeker ene keer id week. maar veel 2 keer id week. en ik ben toch nog steeds normaal.
maar waar ik probleme mee heb is dat mense zegge van ja van lsd kunde blijve hange, ge neemt dan beter paddos want lsd is gevaarlijker.
dikke bullshit. ik vind paddos gevaarlijker.
de kans da ge blijft hange is echt zoveel kleiner dan de kans daje bv verkeerongeluk krijgt. waarom stellen dan altijd mense de vraag van ja zou ik wel lsd nemen als ze zonder problemen zich in het verkeer wagen?
neem gewoon die lsd :D

maar hoe zit het met flashbacks? waar komen die ineens vandaag? heb er een keer een gehad een paar dagen naar XTC gebruikt te hebeb rookte ik een joint om goed te kunne slape en toen kwam het, kon helemaal niks meer ijskoud, dacht dat ik gek werd..

fluffy spacemeisje zei:
maar hoe zit het met flashbacks? waar komen die ineens vandaag? heb er een keer een gehad een paar dagen naar XTC gebruikt te hebeb rookte ik een joint om goed te kunne slape en toen kwam het, kon helemaal niks meer ijskoud, dacht dat ik gek werd..

mja maar dat is nie echt een flashback, een flashback krijgt ge van hallucinogenen... en xtc is geen hallucinogeen.

flashbacks kome meestal door lsd (kan ook door andere psychedelica, maar me lsd hebt ge er tmeeste kans op), als ge dan n joint paft kan het zijn da je trug ff tript, maar da is ook helemaal nie zo bij alle mense, hoewel ik iemand ken (de vriend van tmeisje war ik het eerder over had) die dat elke keer had als hij n joint rookte na een keer lsd (het ware Greatful Deaths (zware hippietrips) en twas zn eerste keer...)
hij heeft toen een 4tal maanden gestopt me wiet, en nadien was alles weer terug normaal...

ik heb wel al eens met een vrouw gepraat die een zware psychose had.....Ze bevestigde deels wat ikzij
Dat het je levenskracht wegzuigt eigenlijk. Je verliest jezelf een beetje enzo.....
Maar ja....
Niet iets om veel over te prate eigelijk
Want mensen denken al snel dat ze iest hebbe :P

Terug
Bovenaan