Ik heb NU echt steun en hulp nodig oxycodon verslaving

Amai wat vervelend. Ik wens je heel veel kracht en beterschap.

Maak je alsjeblieft niet te veel zorgen over hoe het thuis moet, dit soort dingen kunnen gebeuren en hebben zeker impact maar je zal zien dat er oplossingen gevonden worden. Ik wil er niet over in detail treden maar ik zit in een soortgelijke situatie, maar dan aan de andere kant. Nee het is niet altijd makkelijk, maar: “Gaat niet bestaat niet.”

Neem jezelf het niet kwalijk, het is een ongeluk, je bent niet met opzet gevallen. Alles wat je doet heeft een restrisico, als je alles wil uitsluiten kan je niks meer doen.

En heel misschien is het een geluk bij een ongeluk dat je nu je verslavingsuitdaging kan delen met anderen, dat je het niet alleen hoeft op te lossen. Want daar helemaal alleen doorheen gaan moet verschrikkelijk zijn.

Nou m’n laatste 2 berichten gister waren best raar zeg. Dat slaapmiddel werkte toen in…

Heb vandaag meer morfine gekregen maar ze blijven aandringen op fentanyl want dat schijnt het beste te werken bij gecompliceerde breuken en ik heb schijnbaar gister allang fentanyl op en zelfs ketamine want dat heeft de ambulance mij gegeven maar ik weet er zelf niet zoveel meer van, alles is een beetje een waas.

Was gewoon lekker aan het rijden en mijn paard gleed uit en is bovenop mij beland. En daardoor is mijn bekken gebroken en m’n been verbrijzeld, zit nu in een vage spalk en een soort kooi constructie om mij heen.

Iedereen hier is erg lief en ik ga nog een gesprek krijgen over mijn verslaving met de verslavingsverpleegkundige en dan gaan we samen een soort regels opzetten om het risico op een volledige terug val ( zoals zij zei is het een terugval als er geen medische noodzaak meer is, als ik weer bij dealers ga halen en als ik meer neem dan nodig is maar we moeten nu een dosis bepalen waarop ik mij goed voel dus we moeten nu nog een tijdje aanrommelen met de hoeveelheid en wat precies). Het scheelt wel dat ik van de morfine wel pijnstilling heb maar niet meer high wordt en dat komt waarschijnlijk omdat ik toch nog iets van tolerantie heb. We hebben wel alvast afgesproken dat ik na mijn operatie een fentanyl infuus krijg voor de eerste 24 uur en daarna gaan we verder kijken.

Ben gewoon bang dat ik nooit meer normaal zal lopen en dat ik in een rolstoel terecht kom ( dat gaat sowieso gebeuren voor een x aantal maanden) en dat ik niets anders meer doe dan pillen eten. Maar ze blijven mij verzekeren dat we alles samen stap voor stap doen onder begeleiding en dat dit geen echte terugval is maar het voelt gewoon klote dit.

Mijn paard loopt ook kreupel hierdoor en we weten allemaal dat het veel erger is als een paard kreupel loopt dan een mens dus hoop dat met haar alles nog goed komt.

En excuus voor de berichten onder de slaappillen. Het was wel wat was gebeurd maar echt hoe ik het schreef is niet zo netjes vol met spelfouten.

Wat een kutsituatie zeg. Kan je voorstellen dat er nu veel op je afkomt. Als ik in dit geval advies zou mogen geven: luister naar de adviezen van je artsen. Je mag zeker kritisch blijven en zelf blijven nadenken. Maar ik zou hun adviezen zwaar meenemen in je keuzes.

Wat misschien wel goed is de komende dagen, zeker als je de fentanyl gaat accepteren. Dat je met de verslavingsarts ook overlegd hoe je er straks weer vanaf komt. Zodra je daar ondersteuning en hulp bij krijgt, kan dat misschien wat draaglijker zijn dan je eerdere ervaringen. En dat begint met die hulpvraag te stellen. Maar voor nu is de pijnstilling waarschijnlijk een noodzakelijk kwaad. Teveel pijn kan ook vertragend werken op lichamelijk herstel. Het is een beetje afwegen en daar de balans in zien te vinden.

Probeer het dag voor dag aan te zien. Wat eerder al is gezegd; vaak ontstaan er vanzelf oplossingen voor alle randzaken. (Ofja, vanzelf is misschien te makkelijk gezegd, maar jullie vinden wel een weg)

Veel sterkte!

Dank je wel.

Heb vandaag veel meer pijn dan gisteren maar de morfine werkt redelijk al blijven ze aangeven dat ik echt beter fentanyl kan accepteren ook omdat ik nu een hoge dosis morfine krijg en zo’n hoge dosis is ook niet goed en van de fent hoeven ze veel minder te geven voor hetzelfde resultaat.

In mijn slaap vertoon ik veel tekenen van pijn volgens de zusters en de arts wilt echt dat ik in elk geval voor de nacht fentanyl accepteer en dat ga ik ook doen. Het is niet verstandig maar hij gaf aan dat rust idd heel belangrijk is en de tekenen van pijn die ik vertoon in mijn slaap is dat ik telkens probeer te bewegen en dan schiet ik half wakker en ik mag echt niet bewegen want er is nog niets gemaakt maar alleen stabiel gemaakt. Mijn bekken is stabiel in een soort kooiconstructie en mijn been zit wel in een spalk maar het zal maandag een lange en lastige operatie worden en daar ben ik ook hartstikke bang voor want ik wil niet gehandicapt worden ofzo maar volgens de arts zijn er geen tekenen dat dat zal gebeuren maar het wordt wel een lange weg van revalidatie en herstel.

Wist ook helemaal niet dat ik gisteren direct fent en ketamine had gekregen maar weet wel hoe relaxed ik op die brancard nog vaag maar dat zou ook door de ketamine kunnen komen ( geen idee hoe ketamine normaal aanvoelt want dat heb ik nooit gebruikt).

Wat wel is besproken met de arts en verslavingsverpleegkundige is dat we als een team moeten samenwerken voor mijn herstel en dat we afspraken gaan maken voordat ik hier weg mag. Wat dat concreet in gaat houden weet ik nog niet maar ik zal niet zelf een recept mee naar huis want dan ga ik los dat weet ik nu al maar het zou kunnen zijn dat de wijkzuster mij dagelijks medicatie geeft en ook de apotheek schijnt veel te kunnen betekenen maar wat precies dat weet ik nog niet. Wel is besproken dat voordat ik hier wegga op een vaste en stabiele dosis moet zitten zodat ik thuis niet hoef te rommelen met medicatie maar dat ze hier alvast met mijn dosis “ spelen” om te bepalen wat voor mij voldoende is. En dat we ook als een team samenwerken om mij weer overal vanaf te krijgen. Ze zijn zo lief voor me dat ik er wel om kan huilen, die zuster ook begreep me zo goed en ze had aan een half woord genoeg.

Heb zoveel meer pijn dan gisteren dus vanavond maar fentanyl nemen en misschien krijg ik dan nog een slaapmiddel dat weet ik nog niet wat ze gaan doen en dan morgenochtend weer terug op de morfine.

En sowieso de eerste 24 uur na m’n operatie een fent infuus en nouja we gaan het zien.

Thuis is het gelukkig wel allemaal een beetje geregeld want mijn man mag zorgverlof nemen ( hij vind het alleen jammer dat dit niet na 19 november is gebeurd want dan had hij GTA 6 kunnen spelen zonder te hoeven werken haha) en mijn kinderen zijn redelijk zelfstandig al en kunnen mij zelf helpen. Heb heel erg veel zin in vanavond want dan komen mijn kinderen gezellig langs.

Wil echt geen fentanyl want weet al dat ik dat te lekker ga vinden en als ik thuis ben ga ik zeker weer dealers zoeken en de arts maakte een grap dat ik tenminste niet naar een dealer toe kan rijden of
Lopen en dat was wel grappig maar niet echt.
Ik kon er wel om lachen, ik hou van zwarte humor.
De keuze voor fentanyl begrijp ik wel, het werkt veel constanter dan morfine, en morfine kan altijd extra gegeven worden bij doorbraakpijn, of fentanyl neusspray, die werkt heel snel.
Fentanyl lekker vinden?
Volgens mij is bij opiaten/opioiden de snelheid waarmee het in het bloed komt belangrijk voor de high, maar er zijn hier mensen die je daar meer over kunnen vertellen.
Bij fentanyl pleisters is die opname in het bloed juist heel traag.

Hou de moed erin!

Terug
Bovenaan